czwartek, 5 grudnia 2013

Emulsje i płyny do kąpieli dla dzieci

Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami moją opinią na temat produktów do kąpieli dla dzieci. Ogólnie kąpiel jest tematem rzeką i ile jest położnych i pediatrów, tak tyle samo głosów czy kapać dziecko codziennie czy też nie, bo dziecko przecież się nie poci oraz czym i w czym te dzieci myć i kąpać...


Kiedy byłam w szpitalu, już na drugi dzień po porodzie położna od noworodków wykąpała mi córkę a właściwie jedynie ją "wymoczyła", gdyż nie użyła niczego poza delikatnym płynem, który wlała do wanienki.
Kiedy byłyśmy już w domu, pierwszy raz wykąpałam córkę na 3ci dzień od pierwszej kąpieli i do dzisiaj kapie ją codziennie.
Po porodzie dziecku łuszczy się skóra. Przeważnie są to miejsca załamań. Mojej córce łuszczyły się stópki, dłonie, zgięcia łokci i szyjka. Przed porodem nie kupiłam żadnego kosmetyku do kąpieli więc po poszłam do apteki i tam farmaceutka zaproponowała mi emulsję do kąpieli z firmy Emolium (400ml, ok 45zł):

"Emulsja do kąpieli Emolium to nowoczesny emolient polecany do kąpieli emoliencyjnych dla dzieci i dorosłych ze skórą bardzo suchą, podrażnioną i swędzącą. 
Dzięki bogatej i bezwodnej formule długotrwale odbudowuje płaszcz hydrolipidowy oraz pozostawia skórę odpowiednio natłuszczoną i odżywioną. Regeneruje skórę i eliminuje uczucie wysuszenia i swędzenia. Tworzy na powierzchni skóry aktywną lipidową okluzję, która działa dwukierunkowo: dostarcza w głąb skóry substancje długotrwale wiążące wodę w skórze oraz chroni ją przed utratą wody i działaniem czynników zewnętrznych. Hypoalergiczna formuła Emulsji do kąpieli powstała we współpracy z dermatologami. 
Jest rekomendowana do stosowania u dzieci i niemowląt."

Emulsja ta ma ładny, delikatny zapach. Konsystencja jest oleista ale dość rzadka. Po jakimś czasie stosowania tej emulsji, łuszczący się naskórek na ciele córki zniknął
Przez ponad 3 m-ce od urodzenia kąpałam córkę w tej emulsji, bo skóra była jedwabiście gładka, jednak nie była natłuszczona. Po kąpieli musiałam wcierać w ciałko córki oliwkę. Polecam.

Potem kupiłam emulsję Oilatum Soft (500ml, ok 50zł):

"Emulsja do kąpieli Oilatum Baby przeznaczona jest dla niemowląt od 1go dnia życia oraz dla osób dorosłych. 
Przeznaczona do codziennej higieny skóry wrażliwej, alergicznej lub przesuszonej. 
W swoim składzie zawiera parafinę, która doskonale nawilża i tworzy na skórze warstwę ochronną zatrzymującą wodę. Działa łagodząco na podrażnienia i niweluje uczucie swędzenia. Polecana do stosowania w wannie, pod prysznicem lub do miejscowego oczyszczania skóry. Emulsja jest wyjątkowo delikatna, bezzapachowa i nieuczulająca." 

Emulsja ta jest konsystencji oleistej ale rzadkiej i teoretycznie jest bezzapachowa, jednak ma zapach i to dość nieprzyjemny. Po kąpieli skóra córki była prawie niewyczuwalnie nawilżona, nie była jedwabiście gładka a tym bardziej natłuszczona więc po kąpieli musiałam wcierać w skórę oliwkę. Ten kosmetyk kupiłam tylko raz. Nie polecam.

Kolejnym produktem, który wypróbowałam był to natłuszczający płyn do kąpieli firmy HASCOSAN Baby (500ml, ok. 30zł):

"Dzięki zawartości oleju, płyn do kąpieli HASCOSAN Baby natłuszcza skórę przeciwdziałając tym samym utracie wilgotności i przesuszeniu. Ma to szczególne znaczenie dla skóry skłonnej do zwiększonej utraty wody, ponieważ tworząca się po kąpieli powłoka olejowa przyczynia się do ochrony lipidowego płaszcza skóry. 
Wchodzący w skład preparatu polidokanol łagodzi uczucie swędzenia suchej, podrażnionej skóry.
Płyn do kąpieli Hascosan Baby stosuje się do pielęgnacji skóry suchej i wrażliwej, skłonnej do podrażnień i alergii.
Przeznaczony jest dla dzieci już od 2 miesiąca życia oraz dla osób dorosłych."

Płyn ten, jak poprzednicy był również oleisty ale rzadki. Zapach płynu był bardzo przyjemny, delikatny. Jako jedyny kosmetyk idealnie natłuszczał skórę dziecka, nie musiałam już potem wcierać w ciałko córki oliwki. 
Niestety płyn ten bardzo przetłuszczał dziecku włoski. Po kąpieli i na drugi dzień mała miała na główce tłuste strąki a nie delikatny puszek. To niestety zdyskwalifikowało ten płyn, a szkoda bo jako nawilżacz i natłuszczacz skóry był rewelacyjny. Polecam jedynie do ciała.

Kolejną emulsją była emulsja do kąpieli Atoperal Baby (200ml, ok. 25zł):
 
"Natłuszczająca emulsja Atoperal Baby przeznaczona jest do codziennej pielęgnacji skóry atopowej, suchej i wrażliwej dzieci i niemowląt powyżej 1 miesiąca życia. Emulsja do ciała zawiera w składzie m.in. polidokanol, który działa przeciwświądowo i jest rekomendowany w produktach do pielęgnacji skóry atopowej.
Starannie wyselekcjonowane składniki zapewniają profesjonalną pielęgnację skóry dziecka."

Konsystencja produktu była dość oleista, zapach troszkę dziwny, nie za ładny ale też nie odrzucający. 
Po kąpieli ciało córki było dobrze natłuszczone, nie musiałam ożywać oliwki. Polecam.

Atoperal Baby stosowałam ok. 1,5 miesiąca, potem odkryłam natłuszczający płyn do kąpieli od Ziaji (370ml, ok. 10zł):

"Ziajka natłuszczający płyn do kąpieli dla dzieci i niemowląt już od 1 dnia życia. Dokładnie oczyszcza i doskonale pielęgnuje skórę.
Lekko natłuszcza pozostawiając na skórze delikatną warstwę ochronną.
Wyraźnie zmiękcza i wpływa osłaniająco na naskórek.
Skutecznie zapobiega wysuszaniu skóry.
Wyjątkowa kompozycja składników sprawia, że preparat nie pozostawia śladów na ściankach wanienki."

Płyn ten ma rzadką oleistą konsystencję, przepięknie pachnie. Idealnie nawilża i natłuszcza skórę dziecka
Jak dla mnie jest to numer 1 wśród pokazanych w tym poście produktów do kąpieli dla dzieci. 
Zużyłam tego płynu już 2 butelki i wiem że nie zamienię go na żaden inny specyfik do kąpieli! Gorąco polecam!!!

1 komentarz:

  1. Jak dla mnie za wszystkich o których piszesz zdecydowanie najlepszy jest Emolium. Najdelikatniejszy płyn jaki znalazłam do mojej wrażliwej skóry.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz i za poświęcony czas.
Każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny, zarówno ten pozytywny jak i ten negatywny. Pamiętaj jednak, jeżeli chcesz napisać coś negatywnego, zastanów się najpierw czy poprzez ten komentarz nie obrazisz osób trzecich. Bardzo proszę o nie ubliżanie, nie wyzywanie i nie wyśmiewanie się z nikogo.
Na każdy komentarz-pytanie staram się odpowiedzieć.
Zawsze wchodzę na blogi osób, które komentują moje posty.

Pozdrawiam
Arkana Urody i Wdzięku